Un landing page de succes iti poate aduce vanzari record cu investitie minima.

Landing Page - De ce sa-ti creezi un landing page?

Un landing page este o pagina web diferita de restul site-ului, cu un design special, diferit, unic, sugestiv.

Landing Page este o pagina creata cu scop comercial, fiind o metoda rapida de a convinge utilizatorii sa finalizeze o anumita actiune. Astfel, pe un landing page se gasesc informatii, oferte speciale de marketing (cursuri gratuite, demo-uri etc.) sau promovarea unor produse si servicii. Toate acestea indeamna utilizatorii la actiune, motiv pentru care trebuie ca landing page-ul tau sa fie convingator!

Pana la finalul articolului despre crearea unui landing page de succes, vei afla:

Creare landing page - Ce este un landing page ?

In termeni de marketing, un landing page este o pagina web diferita de restul site-ului, cu un design special, diferit, unic, sugestiv, menit sa atraga utilizatori si clienti sa finalizeze o actiune. Practic, un landing page bine realizat va convinge un procent mare de utilizatori sa duca la bun sfarsit o anumita actiune (exemple: participarea la un curs, descarcarea unui document, plasarea unei comenzi, completarea unui formular, inregistrarea unui cont etc.).

Aceasta pagina se poate regasi integrata in structura website-ului tau cu scopul de a-i convinge pe utilizatori sa cumpere anumite produse, servicii sau oferte care sunt valabile pe o perioada de timp nedeterminata. Un landing page poate fi creat si daca nu dispui de un site sau nu doresti integrarea acestuia in site-ul web. Astfel de landing page-uri sunt de obicei create cand oferta este limitata in timp si respectivele pagini nu contin alte link-uri care il pot indeparta pe utilizator de oferta propusa.

Cele mai bune practici pentru crearea unui landing page

Inainte de a incepe realizarea unui landing page, este esential sa fixezi urmatoarele aspecte cheie:

  • Specificitate: este important sa fii explicit privind ofertele pentru a exclude eventualele nelamuriri
  • Beneficii: oricat de utile sunt produsele si serviciile tale, trebuie sa evidentiezi in mod clar avantajele ofertei pentru a creste rata de conversie
  • Impulsul pentru actiune: atat structura paginii, cat si continutul acesteia trebuie sa creeze potentialului client sentimentul ca trebuie sa achizitioneze oferta imediat
  • Conversii: pasii prin care clientul cumpara produsul sau serviciul trebuie sa fie cat mai putini si intuitivi

Pentru ca rata de conversie a site-ului tau sa fie in continua crestere si landing page-ul sa fie de succes, trebuie sa apelezi la unele dintre cele mai eficiente practici pentru crearea unui landing:

  • Landing page-ul prezinta utilizatorilor o oferta: cel mai mult atrage o oferta, fie ca este vorba de reducere la un produs sau serviciu, fie ca este vorba despre o gratuitate, despre o promotie limitata, despre abonarea la un newsletter etc.
  • Titlul trebuie sa fie clar, explicit, mare, sa cuprinda cuvintele cheie pe care se bazeaza oferta: primul element pe care il vede utilizatorul pe landing page este titlul
  • Beneficiile trebuie evidentiate: sub titlul landing page-ului, trebuie sa prezinti toate beneficiile de care pot dispune utilizatorii datorita ofertei – textul trebuie sa vorbeasca despre beneficiile potentialilor clienti, nu despre firma ta
  • Un landing page cuprinde macar un formular de contact, comenzi, abonare newsletter etc.: acest element este obligatoriu pentru ca este o metoda de a intra in contact cu tine – un formular de pe un landing page poate fi pentru comenzi, abonari la newsletter etc. In cazul unui landing page, formularul este mult mai eficient decat un simplu numar de telefon sau o adresa de e-mail
  • Landing page-ul contine imagini sau continut grafic relevant, care sa atraga atentia potentialului client

Implementarea corecta a practicilor vor face din landing page-ul tau unul de succes! De asemenea, un landing page contine un numar foarte limitat de elemente, deoarece navigarea este limitata iar elementele care nu au ca scop actiunea utilizatorilor trebuie eliminate!

Importanta unui CTA pentru orice landing page si ce este un “Call to action” (CTA)

Un CTA (“Call to action”) reprezinta un buton, un mesaj sau o imagine care invita utilizatorii sa faca o anumita actiune, ca urmare a paginii web parcurse. CTA este cel mai important element al unui landing page – invita vizitatorii site-ului sa faca actiuni (descarcarea unui program, participarea la un eveniment etc.).

Secretele unui CTA eficient pentru orice landing page

Daca vei implementa aceste practici consacrate ale unui CTA bun, poti fi sigur ca rezultatul va fi cel dorit, iar landing page-ul / site-ul tau web va deveni mai eficient! Pentru a realiza un CTA bun, iata sfaturile agentiei STADI WEB:

  • CTA trebuie sa fie evidentiat prin design: butonul CTA trebuie fie colorat diferit (contrastul dintre culoarea butonului si cea a fundalului trebuie sa fie puternica si sa se observe rapid, dar sa fie placut ochiului), sa aiba o forma diferita, iar marimea textului sa fie adecvata
  • Un buton CTA bun trebuie sa raspunda la 3 intrebari esentiale: ce, de ce si cand (exemple: “descarca acum”, “solicita oferta”, “cumpara acum”, “adauga in cos”, “plateste instant”)
  • Pentru un landing page de exceptie, CTA-ul va trimite utilizatorii exact pe pagina de unde acestia pot finaliza actiunea
  • Sfatul nostru pentru un CTA bun este ca acesta sa includa elemente vizuale in butonul sau in textul CTA: elementele vizuale tenteaza mai multi utilizatori sa procedeze la o anumita actiune, atragandu-le atentia.

Astfel, agentia STADI WEB recomanda sa optezi pentru crearea unui landing page alaturi de profesionisti in artele web pentru orice oferta, promotie limitata, produs sau serviciu, intrucat reprezinta oportunitatea ideala pentru promovare.